dinsdag 5 juni 2018

Conclusie testfase 6 (05/06/2018)

1. Door te voeren aanpassingen naar volgende prototype toe

1) Handleiding
  • Handleiding verder vervolledigen met visuele stappen van aanleggen (draaiknop aan/uit) en indrukken Tarra-knop na plaatsen van kom op weegoppervlak. 
2) Weegschaal
  • Display voorzien van een afzonderlijk cijfer waarop af te lezen is hoeveel er reeds afgewogen is. Dit biedt tevens een oplossing voor het probleem dat niet met zekerheid kan gezegd worden als de cliĆ«nt op de Tarra-knop geduwd heeft.    

2. Algemene bevindingen
V. kan de weegschaal zelfstandig gebruiken mits gebruik van de handleiding. De pijl-symbolen blijven elementen waarop verwarring aanwezig blijft. Mits gebruik van de handleiding & het veelvuldig gebruik ervan veronderstellen we dat deze verwarring grotendeels zal verdwijnen. Zowel de agogische coach, de begeleidsters als wijzelf als groep zijn van het standpunt dat V. de weegschaal volledig zelfstandig zal kunnen gebruiken na enige tijd. Het is en zal een leerproces blijven waarbij de begeleiders van V. een grote rol zullen spelen.
Algemeen waren zowel de begeleidster als wijzelf van oordeel dat de weegschaal simpel in gebruik is & voldoende aangepast is aan het niveau van V..

3. Beoordeling
Door de student ergotherapie kon V. niet bevraagd worden na het testen omdat deze reeds richting de keuken vertrokken was. Wel werd op basis van het gedrag dat V. stelde, een beoordeling gemaakt van het huidige prototype. Uit het feit dat ze voor de eerste maal in haar leven een hoeveelheid zelfstandig afgewogen had & het feit dat ze dit meteen wilde delen met haar vriend (W.) kan besloten worden dat de weegschaal een positief effect heeft voor V..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten